Kundeservice
Telefon: 761 15 500
Åpningstid: 07.30 - 15.00
E-post: strom@andoy-energi.no
Min side strøm
Det er enkelt å logge seg inn på Min Side Strøm
Du legger inn det mobilnummeret som er knyttet til ditt strømabonnement. Så mottar du en sms med en firesifret kode.Dersom mobilnummeret er registret på flere kundeforhold, vil du bli presentert en liste med de kundeforhold nummeret er knyttet til, og deretter velge hvilket abonnement du ønsker å gå inn på.
Har du problemer med å logge inn ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg.
På Min Side Strøm kan du:
- Se ditt forbruk
- Gå direkte til Elhub.no. På Elhub Web Plugin har du oversikt over forbruket ditt helt ned på timenivå.
- Se dine fakturaer
- Se dine avtaler
- Velge ny avtale
- Endre dine personalia
- Endre/gi samtykke
- Registrere målerstand dersom du ikke har en automatisk strømmåler/AMS måler
- Du har også en innboks der du kan lese og svare på meldinger fra oss
Er du kunde i Andøy og ønsker å se forbruk og fakturaer fra før 01.05.20 må du logge deg på Min Side Nett
Første gang du logger inn her må du lage deg en ny bruker og lage deg et personlig passord.
Min Side Nett gir deg til enhver til god oversikt over strømforbruket og nettleien din.Bestille strøm
Kan jeg bytte strømleverandør uten å kontakte min gamle leverandør?
- Ja, du trenger ikke melde oppsigelse til din forrige leverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske med din gamle strømleverandør.
- Alt du trenger å gjøre er å velge en strømavtale, så ordner vi resten.
Kan jeg få betalingsutsettelse?
- Dersom du av ulike årsaker skulle ha behov for å utsette/endre forfallsdato på fakturaen, ta kontakt med oss, så vil vi hjelpe deg så langt det er mulig. Husk å ta kontakt med oss i god tid før forfallsdato.
Hvor ofte kommer det faktura på strøm?
- Strømmen faktureres hver måned. Du faktureres etterskuddsvis basert på forbruket ditt forrige måned.
Jeg vil gjerne motta mine fakturaer på e-post
- Dersom du ønsker å motta fakturaen på e-post er det bare å gi beskjed til oss.
Avatelgiro og eFaktura
- eFaktura betyr at du har elektronisk faktura i stedefor papirfaktura. Dette bestiller du i nettbanken din. Fakturaen kommer da direkte inn i nettbanken din og du godkjenner den der.
- Avtalegiro betyr at regningen trekkes automatisk fra kontoen din ved forfall. Dette bestiller du i din nettbank/bank.
Merk at dersom du velger Avtalegiro vil vi fortsatt sende deg en kopi av regningen din i posten.
Velger du både eFaktura og Avtalegiro blir regningene betalt både automatisk og elektronisk, slik at du ikke trenger å foreta deg noe som helst.
Avtalegiro og eFaktura er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for vår kundeservice å opprette, endre eller avslutte Avtalegiro eller eFaktura på dine vegne.
Hvor finner jeg mine fakturaer
- På Min side strøm finner du oversikt over alle dine fakturaer fra 01.05.2020. Logg inn med mobilnummeret som er registrert på strømabbonementet ditt. Når du legger inn mobilnummeret ditt mottar du en firesifret kode på SMS.
- Er du nettkunde i Andøy og vil se dine strøm og nettfaktura før 01.05.2020 må du logge inn på Min side nett
Hvorfor er det endringer
- Nye krav fra myndighetene om tydeligere skille av strømselskap og nettselskap
- Krav om å legge til rette for gjennomfakturering
Endringer strømfaktura f.om. mai 2020
- Vi har fått nytt kunde- og fakturasystem
- Ny «Min Side Strøm»
- Nytt kontonummer: 15064115402
- Gjennomfakturering: Gjennomfakturering innebærer at nettselskapet sender faktura for nettleien til kraftleverandøren, som inkluderer nettleien i strømfakturaen. En felles faktura for strøm og nettleie er en forenkling som gir strømkundene større valgfrihet og bedre oversikt over strømkostnadene
- Timepriser